مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 15:402021-04-05بين الملل

گفت وگوهای راهبردی بغداد - واشنگتن زیر سایه سنگین فشار احزاب سیاسی


به موازات فشارهای سیاسی برخی گروه ها بر دولت عراق برای تحمیل نظرات خود در گفت وگوی راهبردی قریب الوقوع میان بغداد و واشنگتن که چهارشنبه این هفته آغاز خواهد شد، - به موازات فشارهای سیاسی برخی گروه ها بر دولت عراق برای تحمیل نظرات خود در گفت وگوی راهبردی قریب الوقوع میان بغداد و واشنگتن که چهارشنبه این هفته آغاز خواهد شد، مسئولان عراقی پیش بینی می کنند حملات علیه منافع امریکا در این کشور افزایش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العربی الجدید، پرونده اخراج نیروهای آمریکایی از عراق خواسته اصلی این گروه ها از دولت در گفت وگوی راهبردی با آمریکا به شمار می رود.

در همین رابطه، کاطع الرکابی ، عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: دور سوم گفت وگوهای راهبردی میان عراق و ایالات متحده آمریکا تکمیل کننده دور نخست و دوم این گفت وگوها خواهد بود.

الرکابی اظهار کرد: محورهای اساسی در این دور گفت وگوها مطرح خواهند شد که مهم ترین آن، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.

وی تاکید کرد: مصوبه پارلمان عراق در پنجم ژانویه 2020، دولت را ملزم به اخراج نیروهای آمریکایی از عراق می کند و بر این اساس، دولت کمیته ای به ریاست وزیر امور خارجه برای گفت وگو با طرف آمریکایی و بررسی میزان آمادگی نیروهای عراقی پس از خروج نظامیان آمریکایی از کشور تشکیل داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوهای راهبردی بغداد - واشنگتن زیر سایه سنگین فشار احزاب سیاسی

گفت وگوهای راهبردی بغداد - واشنگتن زیر سایه سنگین فشار احزاب سیاسی