مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 14:552021-04-05بين الملل

روزی که آمریکا روابط خود را با ایران قطع کرد


جیمی کارتر، رییس جمهور آمریکا 19 فروردین 1359 رسما روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا را قطع کرد و دستور داد همه دیپلمات های ایرانی به فاصله 24 ساعت آمریکا را ترک کنند.

- جیمی کارتر، رییس جمهور آمریکا 19 فروردین 1359 رسما روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا را قطع کرد و دستور داد همه دیپلمات های ایرانی به فاصله 24 ساعت آمریکا را ترک کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه فرهیختگان در ادامه نوشت: این اقدام او در پاسخ به دستور امام خمینی انجام شد که تحت نظر بودن گروگان های آمریکایی در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا را زیر مراقبت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام تایید کرده بود.

کارتر همچنین گفت رهانکردن گروگان ها بهای سنگینی برای ایران و مصالح ایران خواهد داشت.

مطالبات شاکیان آمریکایی و شرکت ها، از اموال مسدودشده ایران در آمریکا برداشت خواهد شد و مسئولیت بحران با شورای انقلاب ایران است که خود را پشت سر دانشجویان پنهان می کند.

اگر گروگان ها آزاد نشوند، تصمیمات شدیدتری علیه ایران اتخاذ خواهد شد و آمریکا با هم پیمانان خود اقدامات مقتضی به عمل خواهد آورد.

به دنبال این قطع ارتباط از سوی دولت آمریکا، کارتر اقداماتی را هم علیه دولت ایران انجام داد: 1- صادرات آمریکا به ایران بلافاصله قطع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی که آمریکا روابط خود را با ایران قطع کرد

روزی که آمریکا روابط خود را با ایران قطع کرد