مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 14:452021-04-05سياسي

شهید صدر ادبیات فهم اجتماعی را پایه گذاری کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهارمین نشست از سلسله نشست های علمی اندیشه صدر با موضوع نوآوری های شهید صدر در فقه با حضور آیت الله احمد مبلغی، - ؛ فهم اجتماعی در علوم دیگر، بحث های سیاسی و غیر سیاسی است، اما این فهم اجتماعی را شهید صدر شروع کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهارمین نشست از سلسله نشست های علمی اندیشه صدر با موضوع نوآوری های شهید صدر در فقه با حضور آیت الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری به صورت مجازی برگزار شد.

آیت الله مبلغی با توضیح درباره روش های استنباطی و روش شناسی گفت: آنچه درباره شهید صدر مطرح می کنم مربوط به ابتکارات و ابداعات ایشان در روش شناسی است در حالی که جا دارد روش شهید صدر در استنباط نیز مورد توجه قرار گیرد؛ اندیشه ها و ایده های شهید صدر در استنباط برای شناخت روش ایشان و ضمیمه کردن آن به علم روش شناسی ضروری است.

وی درباره شناسایی، دسته بندی و استفاده از ابداعات و ابتکارات شهید صدر و تبدیل آن ها به رویه، منهج و روش، ابراز داشت: هرچند شهید صدر در تمام موارد مذکور ابتکارات و ابداعاتی دارد، اما در این جلسه به نوآوری های شهید صدر در فهم می پردازیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری نقل را وادی وسیعی توصیف کرد که باید هوشمندانه به آن پرداخت و اظهار داشت: علاوه بر نقل، عقل نیز عرصه بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید صدر ادبیات فهم اجتماعی را پایه گذاری کرد

شهید صدر ادبیات فهم اجتماعی را پایه گذاری کرد