مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 10:502021-04-05اجتماعي

زندگی جدید «فیروز» در آفریقای ایران/ تیزپای توران چقدر زنده می ماند؟


زندگی جدید «فیروز»، یوزپلنگ نر و خبرساز این روزها، در آفریقای ایران آغاز شده است تا چند صباحی بیشتر در ذخیره گاه زیست کره توران خودنمایی کند؛ - خبرگزاری فارس- سمنان: ذخیره گاه زیست کره توران را در شرق استان سمنان و در جنوب شرقی شهرستان شاهرود، آفریقای ایران می نامند؛ چون تنوع قابل توجهی از گونه های حیات وحش و پوشش گیاهی را در خود جای داده و یکی از مهم ترین مناطق برای زیست گونه های مختلف جانوری و البته گیاهی است.

قسمت اعظمی از مساحت منطقه حفاظت شده توران، پناهگاه حیات وحش بوده و این روزها در بزرگ ترین ذخیره گاه زیست کره ایران تلاش هایی برای جلوگیری از انقراض گونه های در معرض خطر انجام می شود.

البته ظرفیت های این منطقه به همین جا محدود نمی شود و توران را پس از سرنگتی آفریقا واقع در کشور تانزانیا، دومین منطقه زیست کره جهان می دانند و این امر، اهمیت این منطقه را بیش از پیش نمایان می سازد.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش توران اما مدت هاست که همواره با یک گونه ویژه جانوری سر زبان ها می افتد؛ یوزپلنگ آسیایی که ارزش خاصی در میان گونه های جانوری موجود و البته در معرض تهدید انقراض دارد.

در روزهای اخیر، زنده گیری یک قلاده یوزپلنگ نر به نام فیروز در پارک ملی توران در فضای مجازی بسیار سر زبان ها افتاده و شرایط این یوزپلنگ نر واکنش های متف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی جدید «فیروز» در آفریقای ایران/ تیزپای توران چقدر زنده می ماند؟

زندگی جدید «فیروز» در آفریقای ایران/ تیزپای توران چقدر زنده می ماند؟