مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 08:052021-04-05اقتصادي

تعزیرات: رسیدگی به گرانفروشی و احتکار به ما مربوط نیست!/ از صمت پیگیری کنید


روابط عمومی تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالاتی مبنی بر برخورد با عرضه مرغ خارج از نرخ مصوب اعلام کرد مساله گران فروشی و نظارت بر آن به تعزیرات مربوط نمی شود و باید از وزارت صمت پیگیری کنید.

- خبرگزاری مهر خبر از توزیع ناعادلانه مرغ در مراکز توزیع با قیمت دولتی می دهد، مشاهده های مردمی حاکی از این است که مرغ با قیمت دولتی به مغازه ها داده می شود و به عنوان مثال یکی دو ساعتی هم با قیمت دولتی بین مردم توزیع می شود اما مغازه دار بعد از گذشت چند ساعت اعلام می کند که مرغ دولتی تمام شده است و باقی مرغ ها را به قیمت آزاد به فروش می رساند.

بدیهی است که برای قیمت گذاری مایحتاج ضروری وزارت صمت، تشکل های تولیدی و جهاد کشاورزی قیمت تمام شده را تعیین می کنند و نتیجه را به سازمان حمایت از تولید اعلام می کنند و این سازمان هم بعد از بررسی های لازم قیمت را به ستاد تنظیم بازار اعلام می کند و این ستاد قیمت نهایی را به اعلام می کند.

در اکثر گرانی ها حلقه اول یعنی قیمت گذاری کار به درستی انجام می شود، البته در برخی موارد استثنا هم هست اما در نحوه اجرا کار با مشکل مواجه می شود.

قیمت اعلام شده به بازار قیمت درستی است اما آیا به اندازه کافی آن کالا در بازار وجود دارد که با آن قیمت دولتی به فروش برسد؟ اینجاست که دستگاه های نظارتی مثل تعزیرات حکومتی و سازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیرات: رسیدگی به گرانفروشی و احتکار به ما مربوط نیست!/ از صمت پیگیری کنید

تعزیرات: رسیدگی به گرانفروشی و احتکار به ما مربوط نیست!/ از صمت پیگیری کنید