مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 07:552021-04-05اقتصادي

کاهش فعالیت زنان در نشاء برنج شالیزارهای گیلان


مدیر توسعه مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: توسعه نشاء مکانیزه موجب کاهش فعالیت زنان نشاء کار در شالیزارها در این مرحله از تولید برنج شده است.

- ایسنا/گیلان مدیر توسعه مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: توسعه نشاء مکانیزه موجب کاهش فعالیت زنان نشاء کار در شالیزارها در این مرحله از تولید برنج شده است.

حیدر کامیاب در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سال گذشته کشت مکانیزه در 160 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شد، اظهار کرد: گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و پیش بینی می شود امسال در 170 هزار هکتار از این اراضی کشت برنج به صورت مکانیزه انجام شود.

وی افزود: هم اکنون بالغ بر 8500 دستگاه نشاءکار در استان آماده ورود به مزارع هستند و به محض شروع زمان نشاء به کار گرفته خواهند شد.

کامیاب با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون به طور میانگین در همه شهرستان ها در حال انجام است، ادامه داد: شهرستان های رضوانشهر، تالش و صومعه سرا بیش از دیگر شهرستان ها نشاء برنج را به صورت مکانیزه انجام می دهند.

وی تصریح کرد: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و در حال حاضر توسعه میکانیزاسیون در این شهرستان کمتراز میانگین استانی است، اما نسبت به سال های گذشته از رشد مکانیزاسیون خوبی برخوردار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش فعالیت زنان در نشاء برنج شالیزارهای گیلان

کاهش فعالیت زنان در نشاء برنج شالیزارهای گیلان