مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 07:252021-04-05سياسي

جزییات عفو دانشجویان متخلف حوادث آبان 98


براساس اعلام قوه قضاییه 100 نفر از محکومان امنیتی در لیست عفو رهبری قرار دارند که تعدادی از محکومان حوادث آبان ماه سال 98 را نیز شامل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، یک هزار و 849 تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو های مسلح و تعزیرات حکومتی هفته گذشته و همزمان با سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) و 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران با موافقت رهبر انقلاب شامل عفو یا تخفیف مجازات قرار گرفتند.

رییس قوه قضاییه در نامه ای به رهبر انقلاب پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که از سوی کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضاییه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه کرد و این پیشنهاد در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.

یکی از نکات مهم این اقدام، عفو تعدادی از محکومان امنیتی بود که در ادامه اقداماتی همچون تفکیک جرایم سیاسی و امنیتی از هم و ابلاغ سند امنیت قضایی و اجرای برنامه تحول قضایی انجام و شامل حال تعدادی از دانشجویان محکوم هم شد.

براساس اعلام قوه قضاییه 100 نفر از محکومان امنیتی نیز در این لیست عفو قرار دارند که تعدادی از محکومان حوادث آبان ماه سال 98 را نیز شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات عفو دانشجویان متخلف حوادث آبان 98

جزییات عفو دانشجویان متخلف حوادث آبان 98