مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 05:502021-04-05سياسي

یک نماینده ادوار مجلس: در موضوع «FATF» و «برجام» همه پرسی برگزار کنیم


مهرداد بائوج لاهوتی نماینده ادوار مجلس گفت: یک عده تصورشان این است که مردم تصمیم درستی نمی توانند بگیرند! می پرسم آن وقت چگونه می شود مردم می توانند رییس جمهور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایلنا، یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: چگونه می شود مردم می توانند رییس جمهور، نماینده مجلس و حتی با واسطه رهبر انتخاب کنند اما در بقیه موارد قدرت انتخاب ندارند.

مهرداد بائوج لاهوتی در ارزیابی مساله برگزاری برگزاری رفراندوم در کشور گفت: رفراندم، اصل 59 قانون اساسی است و این قانون می گوید در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آرا مردم صورت گیرد.

در خواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان این که برگزاری همه پرسی ظرفیتی است که قانون اساسی برای ما گذاشته، اظهار داشت: چرا ما از این ظرفیت قانون اساسی استفاده نمی کنیم؟ به طور مثال در مسئله FATF ، دو دیدگاه در کشور وجود دارد؛ یک نگاه آن است که به پیوستن به این نهاد به ضرر کشور است و نگاه دیگر می گوید به نفع ما است.

وی ادامه داد: سوالی که پیش می آید این است که نظام جمهوری اسلامی ایران را چه کسانی تشکیل داده اند؟ مشخص است که همین مردم؛ در قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نماینده ادوار مجلس: در موضوع «FATF» و «برجام» همه پرسی برگزار کنیم

یک نماینده ادوار مجلس: در موضوع «FATF» و «برجام» همه پرسی برگزار کنیم