مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 05:402021-04-05اقتصادي

اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی شایع تر است


اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی شایع تر است.

- ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی شایع تر است.

کرم یاری با اشاره به روز جهانی اوتیسم، با بیان اینکه اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی شایع تر است، اظهار کرد: هسته مرکزی نقص در اوتیسم اختلال در ارتباط با دیگران است و یکی از اهداف سازمان ملل از این نام گذاری، درک مشکلات افراد دارای اوتیسم و دعوت افکار عمومی به همیاری در فرایند رشد در پیوند با زندگی این افراد است.

وی با اشاره به اینکه اختلال اوتیسم در پسران بیشتر از دختران مشاهده می شود و این افراد دنیا را متفاوت تر از دیگران می بینند و حس می کنند، تصریح کرد: اوتیسم یک اختلال پیچیده و چند وجهی رشد و شکل گیری سیستم عصبی است.

اختلالی که پردازش اطلاعات و ادراک را مختل می کند و بر شکل گیری تعاملات اجتماعی، ارتباط گیری و رفتارهای انسانی اثر می گذارد.

علائم اوتیسم تا پیش از سه سالگی آشکار می شوند در بخش مناسبات اجتماعی با اطرافیان و شکل ارتباط گیری و تکرار رفتارهای کلیشه ای قابل مشاهده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به شعار امسال فراگیری در محیط کار، چالش ها و فرصت ها در جهانی پسا همه گیر، خاطرنشان کرد: فقدان ارتباط چشمی با مخاطب، تکان دادن مکرر دست ها، بی قراری و اضطراب، ترس از صدا یا اشیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی شایع تر است

اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی شایع تر است