مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 04:202021-04-05پزشكي

نمای ساختمان چه رابطه ای با روان انسان دارد؟


انسان تحت تاثیر محیط است و به طبع هر چه محیط شاداب تر باشدهیجانات مثبت به افراد منتقل می شود و به تبع آن انگیزه های مثبت در فرد افزایش می -یابد.

- ایسنا/قم یک روانشناس بالینی گفت: انسان تحت تاثیر محیط است و به طبع هر چه محیط شاداب تر باشدهیجانات مثبت به افراد منتقل می شود و به تبع آن انگیزه های مثبت در فرد افزایش می -یابد.

احمد ترابی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص تاثیر نمای ساختمان بر روان افراد جامعه اظهار کرد: نمای ساختمان نیز بخشی از محیط پیرامون انسان است که می تواند منجر به احساسات مثبت و هیجاناتی مثل شادی و دوری از غم و هیجانات منفی شود، این که نما به چه شکلی باشد برمی گردد به فرهنگ هر جامعه در فرنگ ما نماهایی که جنبه های مذهبی دارند و تلفیقی از فرهنگ ایرانی اسلامی هستند، مورد قبول هستند.

ترابی همچنین تصریح کرد: به طور کلی فضای بصری که وجود دارد تاثیرش بر روان انسان کاملا بدیهی است و ارتباط انسان با عالم خارج از طریق حواس است، آن چیزی که وارد ذهن انسان می شود از طریق حواس انسان وارد ذهنش می شود.

وی با بیان ینکه هر چه محیط مبتنی بر زیبایی شناختی باشد آرامش فرد بیشتر است، اظهار کرد: هر چه سازه ها دور از مبانی زیباشناسی، معماری و عمران باشد تاثیرها منفی است و محیطی که در آن زندگی می کنیم، نوع سازه ها، نوع نورپردازی و مسائل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمای ساختمان چه رابطه ای با روان انسان دارد؟

نمای ساختمان چه رابطه ای با روان انسان دارد؟