مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-05اجتماعي

برداشتهای بی رویه زنگ انقراض گونه های گیاهی خوراکی را به صدا در آورده است


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رویشگاه 520 گونه از گیاهان دارویی است.

- رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی: برداشتهای بی رویه زنگ انقراض گونه های گیاهی خوراکی را به صدا در آورده است ایسنا/آذربایجان غربی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رویشگاه 520 گونه از گیاهان دارویی است.

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این استان رویشگاه 520 گونه از گیاهان دارویی بوده که 70 تا 100 گونه از این تعداد گیاهان خوراکی است، ادامه داد : از مجموع 8000 گونه گیاهی کشور، آذربایجان غربی بیش از 1400 گونه را در خود جای داده است.

وی بااشاره به دلایل انقراض گونه های گیاهی بیان کرد: تغییرات اقلیمی از یکسو و برداشتهای بی رویه از سوی دیگر زنگ انقراض گونه های گیاهی خوراکی را به صدا در آورده است.

رضایی ادامه داد: مناطقی مانند دره شهدا ، قاسملو و کوه سیر و قوشچی و .

در شهرستان ارومیه بیشتر مورد توجه مردم در زمینه برداشت گیاهان است و این مناطق در معرض خطر انقراض گونه های گیاهی خوراکی قرار دارد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان ادامه داد: هر چند آمار دقیقی از میزان برداشت گیاهان خوراکی در این استان وجود ندارد، اما هرساله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشتهای بی رویه زنگ انقراض گونه های گیاهی خوراکی را به صدا در آورده است

برداشتهای بی رویه زنگ انقراض گونه های گیاهی خوراکی را به صدا در آورده است