مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 02:252021-04-04اقتصادي

پاسخی به ابهامات سند همکاری با چین


مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ضمن پاسخ به ابهامات وارده به سند همکاری 25 ساله با چین، گفت: اگر منتظر باشیم که یک روزی اروپا با ما کارکند بسیاری ازفرصت های خود را از دست می دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سید رضا سیدآقازاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد سند همکاری ایران و چین، اظهار داشت: سندی که با کشور چین امضا کردیم ماحصل چندین سال کار کارشناسی است و بیشتر آن چیزهایی هستند که مدنظر و خواسته ایران بوده تا از منابع اقتصادی خود بهره برداری کند و سرمایه گذاری انجام شود و از امکاناتی که شرکت های چینی دارند بهره برداری کند.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران افزود: چارچوبی که مورد تفاهم قرار گرفته زیربخش های بسیار متنوعی را در حوزه های حمل و نقل، صنعت، تکنولوژی، معدن، توریسم، هایتک، پتروشیمی، انرژی، برق، فولاد و … در بر می گیرد؛ ما منابع انرژی متنوعی داریم که مزیت است؛ ایجاد شهرکت های صنعتی یکی از مصادیق فعالیت ما به عنوان پایه تولیدات خواهد بود.

اجرایی شدن هر یک از این حوزه ها منجر به پیشرفت و افزایش تولید می شود که بر اساس برآوردهای اقتصادی انجام شده هم منافع ما و هم منافع طرف چینی را تأمین خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخی به ابهامات سند همکاری با چین

پاسخی به ابهامات سند همکاری با چین