مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 16:402021-04-04سياسي

آزادی 3 محکوم امنیتی ناآرامی های دی 96


با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب 3 تن از محکومان امنیتی ناآرامی های دی 96 در تهران آزاد شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ در آستانه سالروز ولادت حضرت، ولی عصر (عج) و 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران، رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات یک هزار و 849 تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو های مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

رییس قوه قضاییه به مناسبت فرارسیدن این ایام فرخنده (ولادت حضرت، ولی عصر (عج) و سالروز جمهوری اسلامی ایران) در نامه ای به رهبر انقلاب پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که از سوی کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضاییه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه کرد و این پیشنهاد در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.

یکی از ویژگی های عفو های اخیر این است که برخی زندانیان مثل محکومین امنیتی که در دوره های قبل شامل عفو قرار نمی گرفتند در دوره تحول برای اولین بار از این امتیاز بهره مند شده و اسامی آن ها نیز در لیست زندانیان عفو شده قرار گرفته است.

نکته قابل توجه این است که 100 نفر از محکومین امنیتی نیز در لیست عفو قرار دارند که تعدادی از محکومین حوادث دی ماه سال 98 را نیز شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی 3 محکوم امنیتی ناآرامی های دی 96

آزادی 3 محکوم امنیتی ناآرامی های دی 96