مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 08:302021-04-04سياسي

مخالفت رییس جمهور تونس با اصلاحات دادگاه قانون اساسی


رییس جمهوری تونس در پیامی به رییس پارلمان این کشور ضمن مخالفت با اصلاحات دادگاه قانون اساسی بر لزوم احترام به تمامی احکام قانون اساسی به دور از هر گونه برداشت غیر علمی و ناسالم تاکید کرد.

- رییس جمهوری تونس در پیامی به رییس پارلمان این کشور ضمن مخالفت با اصلاحات دادگاه قانون اساسی بر لزوم احترام به تمامی احکام قانون اساسی به دور از هر گونه برداشت غیر علمی و ناسالم تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از المیادین، قیس سعید، رییس جمهوری تونس به راشد الغنوشی، رییس پارلمان این کشور پاسخ خود درخصوص قانون مربوط به دادگاه قانون اساسی را ابلاغ کرد.

سعید علت متوسل شدن خود به حق پاسخ را استدلال های حقوقی مربوط به مدت زمان های قانونی عنوان کرد که بند پنجم فصل 148 قانون اساسی 2014 بر آن تاکید کرده است.

پارلمان تونس در 25 مارس گذشته پیشنویس قانون اساسی را برای اصلاح و اتمام قانون شماره 50 سال 2015 درمورد دادگاه قانون اساسی تصویب کرد و 111 نماینده با آن موافقت کرده و هشت تن رای ممتنع دادند و کسی رای مخالف نداشت.

مدت اعتراض ها به اصلاحات تصویب شده در پارلمان روز چهارشنبه 31 مارس پایان یافت و رییس جمهور با پایان مدت های قانونی، تنها طرفی است که گزینه های قانون اساسی و حقوقی در اختیار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت رییس جمهور تونس با اصلاحات دادگاه قانون اساسی

مخالفت رییس جمهور تونس با اصلاحات دادگاه قانون اساسی