مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 08:202021-04-04اقتصادي

سرانه صندلی سینما در کردستان 34 درصد افزایش پیدا می کند


امسال با بهره برداری از سه پروژه در دست احداث حوزه هنری، سرانه صندلی سینما در استان 34 درصد افزایش پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، امین مرادی اظهار کرد: یکی از اولویت های حوزه هنری در استان کردستان تقویت و توسعه زیرساخت های فرهنگی است.

وی در این زمینه گفت: از مهمترین زیرساخت های توسعه در نمودارهای ارزیابی مؤلفه های فرهنگی است که در این زمینه وجود سالن های استاندارد سینمایی و مکان های فرهنگی بسیار مؤثر است که بر همین مبنا ساخت و تجهیز سالن های سینما در شهرستان های استان و مناطق کمتر توسعه یافته در راستای عدالت فرهنگی در دستور کار حوزه هنری قرار گرفته است.

وی به نقش و جایگاه سینما به عنوان هنر صنعت در جهان اشاره کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از سرمایه اقتصادی و رونق کشورها در بخش سینما است.

رییس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به شاخص های کشوری در بخش سینما گفت: بر اساس آمار اعلامی توسط سازمان سینمایی کشور در سال 1398 استان کردستان در مجموع دارای 4 سینما و 3 مجتمع فرهنگی در مجموع با 9 سالن بوده است که البته مجتمع های فرهنگی و هنری قید شده در این آمار در چرخه اکران سینمایی قرار ندارند بنابراین بر این اساس استان کردستان تا پایان سال 1398 دارای 4 سینما در سنندج، بیجار و مریوان بوده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه صندلی سینما در کردستان 34 درصد افزایش پیدا می کند

سرانه صندلی سینما در کردستان 34 درصد افزایش پیدا می کند