مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 08:102021-04-04اقتصادي

افزایش 60 درصدی اهدای خون اصفهانی ها در ایام نوروز


سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان از افزایش 60 درصدی اهدای خون در اصفهان طی 2 هفته گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان 6 روز و ذخیره خون شهر اصفهان 5 روز است.

- ایسنا/اصفهان سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان از افزایش 60 درصدی اهدای خون در اصفهان طی 2 هفته گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان 6 روز و ذخیره خون شهر اصفهان 5 روز است.

علی فتوحی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه روزانه حدود 500 نفر برای اهدای خون در استان مراجعه می کنند که حدود 400 نفر موفق به اهدای خون می شوند، اظهار کرد: در شهر اصفهان نیز روزانه حدود 400 نفر برای اهدای خون مراجعه می کنند که حدود 300 نفر موفق به اهدای خون می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 150 هزار نفر برای اهدای خون در استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد بیش از 130 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

برخی از مراجعه کنندگان به طور موقت یا دائم در مرحله معاینه پیش از اهدای خون رد می شوند و به دلایلی همچون شرایط جسمی یا بیماری نمی توانند در یک مقطع زمانی یا همیشه خون خود را اهدا کنند.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در رتبه دوم تا چهارم اهدای خون در کشور قرار دارد، افزود: درصد اهدای خون بانوان در اصفهان 2 تا 3 درصد است که از حد مطلوب پایین تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 60 درصدی اهدای خون اصفهانی ها در ایام نوروز

افزایش 60 درصدی اهدای خون اصفهانی ها در ایام نوروز