مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 07:552021-04-04اقتصادي

سرانه صندلی سینما در کردستان 34 درصد افزایش پیدا می کند


رییس حوزه هنری استان کردستان از افزایش سرانه صندلی سینما در این استان خبر داد و گفت: امسال با بهره برداری از سه پروژه در دست احداث حوزه هنری استان، - سرانه صندلی سینما در کردستان 34 درصد افزایش پیدا می کند.

امین مرادی امروز(15 فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از اولویت های حوزه هنری در استان کردستان تقویت و توسعه زیرساخت های فرهنگی است.

وی در این زمینه گفت: از مهم ترین زیرساخت های توسعه در نمودارهای ارزیابی مؤلفه های فرهنگی است که در این زمینه وجود سالن های استاندارد سینمایی ومکان های فرهنگی بسیار مؤثر است که بر همین مبنا ساخت وتجهیزسالن های سینما در شهرستان های استان و مناطق کمتر توسعه یافته در راستای عدالت فرهنگی در دستور کارحوزه هنری قرار گرفته است.

وی به نقش و جایگاه سینما به عنوان هنر صنعت در جهان اشاره کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از سرمایه اقتصادی و رونق کشورها در بخش سینما است.

رییس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به شاخص های کشوری در بخش سینما، ذکر کرد: بر اساس آمار اعلامی توسط سازمان سینمایی کشور در سال 1398 استان کردستان در مجموع دارای 4 سینما و 3 مجتمع فرهنگی در مجموع با 9 سالن بوده که البته مجتمع های فرهنگی و هنری قید شده در این آمار در چرخه اکران سینمایی قرار ندارند بنابراین بر این اساس استان کردستان تا پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه صندلی سینما در کردستان 34 درصد افزایش پیدا می کند

سرانه صندلی سینما در کردستان 34 درصد افزایش پیدا می کند