مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-04اقتصادي

صادرات صنعت پولساز اسب در جاده پردست انداز اختلافات مدیریتی


اختلافات نظرها در خصوص تولیت هویت گذاری اسب بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت جهاد کشاورزی همچنان سردرگمی پرورش دهندگان و صادرکنندگان در این بخش را به دنبال ندارد و این صنعت را در قطب پرورش اسب اصیل ایران تا لبه پرتگاه نابودی پیش برده است.

- ایسنا/یزد اختلافات نظرها در خصوص تولیت هویت گذاری اسب بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت جهاد کشاورزی همچنان سردرگمی پرورش دهندگان و صادرکنندگان در این بخش را به دنبال ندارد و این صنعت را در قطب پرورش اسب اصیل ایران تا لبه پرتگاه نابودی پیش برده است.

صنعت پرورش اسب از صنایع پول ساز و با گردش مالی بالا در دنیاست و خوشبختانه در کشور ایران از پتانسیل های فراوان در این بخش برخودار هستیم به نحوی که نژادهای اصیل اسب ایران از گذشته تاکنون زبانزد کشورهای زیادی بوده است.

این صنعت در استان یزد از سال 1371 با ورود نخستین اسب های نژاد عرب به استان و تکثیر آنها آغاز شد که در این مدت علاوه بر ورزش سوارکاری، زمینه اشتغال زیادی را نیز در استان فراهم آورده به نحوی که این استان را به قطب بزرگ پرورش اسب های اصیل عرب در کشور تبدیل کرده است.

یکی از ملزومات توسعه بیشتر این صنعت و شاید هر صنعت دیگری موضوع صادرات است ولی در مورد صنعت اسب و با وجود ارزآوری آن برای کشور به دلیل اختلاف نظرهای وزارت جهادکشاورزی و وزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات صنعت پولساز اسب در جاده پردست انداز اختلافات مدیریتی

صادرات صنعت پولساز اسب در جاده پردست انداز اختلافات مدیریتی