موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-04اجتماعي

یک فرد جغد طلایی در استان بوشهر ثبت شد


یک فرد جغد طلایی در استان بوشهر توسط پرنده نگر هم استانی اهل شهرستان گناوه ثبت شد.

- غلامعباس محمدحسینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان گناوه  از ثبت یک فرد جغد طلایی خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم با پایش بخشی از طبیعت استان بوشهر در محدوده شهرستان گناوه این گونه کمیاب را رصد کرده و ثبت کنیم.

این فعالان زیست محیطی و پرنده نگر هم استانی گفت: تعداد مشاهده شده از این گونه در این پایش یک فرد و در محدوده کوه های شرقی گناوه در تاریخ یازدهم فروردین 1400 انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به نام علمی این پرنده افزود: جغد طلایی یا جغد عمانی با نام انگلیس ی Omani owl و نام علمی Strix butleri است.

  این فعال زیست محیطی استان بوشهر ابراز داشت: این جغد از گونه های کمیاب کشور است و با توجه به شب فعال بودن آن، مشاهده آن در طبیعت بسیار دشوار است.

محمدحسینی اضافه کرد: جغدها شکارچیان شب هستند و با شکار جوندگان و خزندگان و پرندگان کوچک نقش موثری در تعادل اکوسیستم دارند و از آنجا که برخی جوندگان را شکار می کنند نقش مهمی را در کنترل  جمعیت آنها ایفا می کنند و از گونه های ارزشمند طبیعت محسوب می شوند.

وی در پایان تاکید کرد: پراکنش این گونه در نواحی جنوب و جنوب شرق ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک فرد جغد طلایی در استان بوشهر ثبت شد

یک فرد جغد طلایی در استان بوشهر ثبت شد