مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 06:102021-04-03اقتصادي

حاکمیت خشکسالی شدید در بیشتر نقاط کشور


رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از خشکسالی شدید در بیشتر نقاط کشور خبر داد و گفت: آثار کم بارشی را به زودی روی سدها خواهیم دید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه طی دو هفته ابتدایی فروردین ماه در کل کشور تنها 17 میلیمتر بارش داشتیم که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت کشور حدود 85 درصد کمتر است، اظهار کرد: از این رو نوروز بسیار کم بارشی داشتیم البته بارش ها در زمستان 99 نیز کمتر از حد نرمال بود و این مسئله سبب شده است که در بسیاری از نقاط کشور با کم بارشی مواجه باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در جنوب کشور وضعیت بارش ها بسیار بد است، تصریح کرد: در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش ها بیش از 90 درصد کمتر از میانگین بلند مدت کشور گزارش شده است.

از سویی دیگر طی دو هفته ابتدایی بهار تعدادی از استان های کشور ازجمله یزد، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، بوشهر و اصفهان هیچ بارشی دریافت نکردند.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: در تعدادی دیگر از استان ها ازجمله چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، قم و لرستان بارش ها طی نوروز 1400 درحد یک میلیمتر و حتی کمتر از آن بوده این درحالیست که ما طی دو سال گذشته در بسیاری از این نقاط با بارش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاکمیت خشکسالی شدید در بیشتر نقاط کشور

حاکمیت خشکسالی شدید در بیشتر نقاط کشور