مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 05:552021-04-03بين الملل

عربستان سعودی: رابطه ما با اسراییل به نفع منطقه است


عربستان سعودی با وجودی که از روند عادی سازی رابطه کشورهای عربی با اسراییل حمایت می کند،اما تاکنون خود اقدام به عادی سازی رابطه با تل آویو نکرده است.

- عربستان سعودی می گوید عادی سازی رابطه این کشور با اسراییل به نفع منطقه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران ، فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه سعودی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد عادی سازی رابطه کشورش با اسراییل به نفع منطقه است.

او با اشاره به اینکه توافق برای عادی سازی رابطه عربستان سعودی با اسراییل تا حد زیادی به پیشرفت روند صلح بین اسراییل و فلسطین بستگی دارد، افزود: عادی سازی وضعیت اسراییل در منطقه منافع فوق العاده ای برای کل منطقه به همراه خواهد داشت.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی/ عکس آرشیوی/ رویترز این دیپلمات سعودی افزود: این امر (عادی سازی) از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بسیار مفید خواهد بود و این مهم تنها در صورت موافقت اسراییل با تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب مرزهای سال 1967 با اسراییل امکان پذیر است.

تاکنون از میان کشورهای عربی منطقه غرب آسیا 2 کشور امارات متحده عربی و بحرین با امضای توافق نامه، رابطه خود با اسراییل را عادی کرده اند و مقامات تل آویو گفته اند طی هفته ها و ماه های آتی کشورهای عربی بیشتری رابطه خود با اسراییل را عادی خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان سعودی: رابطه ما با اسراییل به نفع منطقه است

عربستان سعودی: رابطه ما با اسراییل به نفع منطقه است