مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-03سياسي

استفاده از کود زیستی، رکن اصلی کشاورزی پایدار


یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: یکی از ارکان اصلی در کشاورزی پایدار استفاده از کودهای زیستی در اکوسیستم های زراعی با هدف حذف یا کاهش قابل ملاحظه در مصرف نهاده های شیمیایی است.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: یکی از ارکان اصلی در کشاورزی پایدار استفاده از کودهای زیستی در اکوسیستم های زراعی با هدف حذف یا کاهش قابل ملاحظه در مصرف نهاده های شیمیایی است.

پیام پزشک پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نخود به خاطر دوره رشد کوتاه، نیاز غذایی کم و تثبیت نیتروژن اهمیت خاصی در بوم نظام های کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: نخود زراعی در صورت مساعد بودن شرایط توانایی تثبیت 120 کیلوگرم نیتروژن در خاک دارد.

پزشک پور عنوان کرد: فعالیت باکتری های تثبیت کننده نیتروژن به میزان قابل توجهی به خواص فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی خاک بستگی دارد و افزایش مواد آلی خاک باعث فراهم شدن شرایط برای تثیت بیولوژیک نیتروژن می شود.

این عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان افزود: نخود یکی از مهم ترین منابع پروتیینی گیاهی و یکی از بقولاتی است که سهم عمده ای در جیره غذایی انسان دارد، همچنین دارای مقادیر بالایی از کلسیم، روی، پتاسیم، آهن، فسفر و ویتامین های B1 ونیاسین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از کود زیستی، رکن اصلی کشاورزی پایدار

استفاده از کود زیستی، رکن اصلی کشاورزی پایدار