مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 04:402021-04-03سياسي

اسلامی شدن دانشگاه، مطالبه امامین انقلاب از حوزه و دانشگاه است


ابتدا از درون دانشگاه باید حرکت اسلامی شدن صورت بگیرد و اسلامی شدن دانشگاه، مطالبه امامین این انقلاب از حوزه علمیه و دانشگاه ها است.

- قم- یک پژوهشگر تربیت اسلامی گفت: ابتدا از درون دانشگاه باید حرکت اسلامی شدن صورت بگیرد و اسلامی شدن دانشگاه، مطالبه امامین این انقلاب از حوزه علمیه و دانشگاه ها است.

حجت الاسلام سید یاسر حسینی در گفتگو با سال هاست که بر اسلامی سازی و اسلامی شدن دانشگاه ها تاکید دارند و پاسخ به این خواسته رهبر معظم انقلاب، باید هر چه زودتر شروع شود و در دانشگاهی که شاکله اسلامی ندارد نمی توان و نمی شود کار مثبتی کرد و بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه بخشی از دانشگاه اصلاً برای حوزه، نقشی قائل نیست چون حوزه و دانشگاه را کاملاً متفاوت می دانند؛ این دو نهاد علمی را دارای افق مشترک نمی بینند که بخواهند با هم جمع شوند و قائلین این تفکر می گویند که حوزه علمیه مربوط به دین و دانشگاه محل علم و این دو قابل جمع نیستند و نسبتی بین شأن وجود ندارد، ادامه داد: یعنی علم را در مقابل دین قرار می دهند و ما در دانشگاهی که بر اساس مبانی غربی شکل یافته است، می خواهیم رنگ و لعاب اسلامی به آن بدهیم و این ممکن نیست و یکی از تلاش های حوزه باید همین اسلامی شدن و اسلامی سازی دانشگاه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلامی شدن دانشگاه، مطالبه امامین انقلاب از حوزه و دانشگاه است

اسلامی شدن دانشگاه، مطالبه امامین انقلاب از حوزه و دانشگاه است