مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 03:302021-04-03اجتماعي

113 بیمار اوتیسمی مورد حمایت بهزیستی زنجان هستند


در استان 113 فرد دارای اختلال اوتیسم تحت حمایت بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 35 نفر خدمات آموزشی - توانبخشی روزانه دریافت می کنند.

- محمد محمدی قیداری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه افراد دارای اختلال اوتیسم که در مرکز آموزشی روزانه پذیرفته می شوند در رده سنی 6 تا 28 سال قرار دارند، اظهار کرد: خدمات آموزشی توانبخشی در قالب یک مجموعه کامل در این مرکز ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از سن دو تا پنج سالگی به عنوان سن طلایی تشخیص اختلال اوتیسم یاد کرد و گفت: در استان 113 فرد دارای اختلال اوتیسم مورد حمایت بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 35 نفر خدمات آموزشی - توانبخشی روزانه دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: اختلال طیف اوتیسم و یا مخفف آن ASD ، یکی از 6 اختلال دسته بندی شده در طبقه اختلالات عصبی، رشدی است که در آنها، رشد و تحول صحیح مغز یا دستگاه عصبی مرکزی مختل می شود و همزمان با رشد فرد، برهیجان، توانایی یادگیری و حافظه او تاثیر منفی می گذارند و علائم این اختلال، بسته به شدت آنها، سطح رشدی و سن تقویمی، بسیار متغیر هستند و این اختلال باعث می شود که مغز نتواند در زمینه ارتباطات اجتماعی و رفتارهای ارتباطی به درستی عمل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

113 بیمار اوتیسمی مورد حمایت بهزیستی زنجان هستند

113 بیمار اوتیسمی مورد حمایت بهزیستی زنجان هستند