مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 03:252021-04-03اقتصادي

آغاز مجدد مرمت مسجد جامع ساوه در سال جاری/دیوار تاریخی شهر مرمت شد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوه از آغاز مجدد عملیات مرمت مسجد جامع ساوه در سال جاری خبر داد.

- ایسنا/مرکزی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوه از آغاز مجدد عملیات مرمت مسجد جامع ساوه در سال جاری خبر داد.

رضا ایاز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی بنای تاریخی مسجد جامع ساوه به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: در سال 1399 بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی صرف مرمت این شاهکار تاریخی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته عملیات موریانه زدایی، سبک سازی و کاهگل بام مسجد، بندکشی قسمت های آسیب دیده، تخلیه و مرمت آجرهای فرسوده شبستان ها و نورپردازی محوطه داخلی انجام شده است، افزود: با ادامه عملیات مرمت این بنای ارزشمند تاریخی، در سال جاری کار بندکشی و اندود ضلع جنوبی، بدنه های فرسوده و کاهگل عایق بام به متراژ 1400 متر، خالی کردن بندهای فرسوده و بندکشی مجدد، تعویض آجرهای فرسوده و بخش های مورد نیاز انجام خواهد گرفت.

ایاز در ادامه به اهمیت مسجد جامع ساوه به لحاظ معماری و قدمت تاریخی، اشاره کرد و گفت: مسجد جامع ساوه به عنوان نگین انگشتری تاریح این دیار، قدمتی هزار ساله دارد و به عقیده کارشناسان امر به نظر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مجدد مرمت مسجد جامع ساوه در سال جاری/دیوار تاریخی شهر مرمت شد

آغاز مجدد مرمت مسجد جامع ساوه در سال جاری/دیوار تاریخی شهر مرمت شد