مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 02:552021-04-02اقتصادي

قرارداد 25 ساله، نفت در برابر کالای چینی


درواقع چین بهای نفتی که قبلا از ایران خریده و یا در زمان حال و آینده از ایران می خرد، را در ایران سرمایه گذاری می کند و به نظر نمی رسد از جیب چین دلاری در ایران سرمایه گذاری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمود خاقانی در گفتگو با ایلنا در ارزیابی توافق 25 ساله ایران-چین اظهار داشت: چین نفت و میعانات گازی ایران را با حدود 18 تا 20 درصد و شاید هم 25 درصد ارزان تر می خرید و باز هم خواهد خرید و به جای آن کالاهایی که نمی توانست به سایر کشور ها از جمله آمریکا صادر کند به ایران صادر خواهد کرد! احتمالا چین روی فروش کالا ها به ایران هم سودی حدود 12 درصد و بیشتر می برد و خواهد برد.

وی افزود: در سند همکاری های 25 ساله که بین چین و ایران امضاء شده است این ادعا مطرح است که چین حدود 400 میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد.

البته به ازای این سرمایه گذاری، چین از ایران نفت و گاز وارد خواهد کرد؛ بنابراین براساس برخی از گفته ها اینگونه ارزیابی می شود که قبل از سرمایه گذاری کلان چین در ایران در مدت پنج سال اول اجرای سند همکاری، حجم عمده ای از نفت ایران توسط چین برداشت خواهد شد.

این کارشناس بین الملل حوزه انرژی مدعی شد: در واقع چین بهای نفتی که قبلا از ایران خریده و یا در زمان حال و آینده از ایران می خرد، را در ایران سرمایه گذاری می کند و به نظر نمی رسد از جی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارداد 25 ساله، نفت در برابر کالای چینی

قرارداد 25 ساله، نفت در برابر کالای چینی