مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 فروردین 1400 ساعت 19:152021-04-02بين الملل

غفلت از زبان فارسی در کشورهای همسایه


مهدی زرقانی در نوشتاری با انتقاد از غافل ماندن از زبان و ادب فارسی در همسایگی مان می گوید: زبان و ادب فارسی می تواند موانع دست و پاگیر برای ایجاد «اتحادیه کشورهای فارسی زبان» را از میان بردارد.

- مهدی زرقانی در نوشتاری با انتقاد از غافل ماندن از زبان و ادب فارسی در همسایگی مان می گوید: زبان و ادب فارسی می تواند موانع دست و پاگیر برای ایجاد اتحادیه کشورهای فارسی زبان را از میان بردارد.

چطور است که در جنوب ایران، اتحادیه کشورهای عرب تشکیل شده و در شمال غرب، اتحادیه کشورهای ترک زبان در حال شکل گیری است و مردمان آذربایجان و ترکیه می توانند با کارت ملی از مرزهای سیمانی بگذرند و ما برای مسافرت به بخارای جان و سمرقند چو قند پشت درهای بسته دست به دعا می شویم که بس در بسته به مفتاح دعا بگشایند یا نگشایند؟! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت این استاد دانشگاه و منتقد ادبی که با عنوان اندر مصیبت های زبان فارسی در پایگاه خبری شهر کتاب منتشر شده است، می خوانیم: زبان و ادبیات فارسی قدرت و قابلیت آن را دارد که زمینه ایجاد اتحاد، دوستی و برادری ملت های بزرگی را فراهم آورد که پیش تر از خلقت انگورها، می ها خورده بودند و شورها نموده .

گرچه خداوندگار می فرماید: همدلی از همزبانی بهتر است اما در این روزگار غریب، همزبانی خود می تواند زمینه ساز همدلی شود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از زبان فارسی در کشورهای همسایه

غفلت از زبان فارسی در کشورهای همسایه