مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 فروردین 1400 ساعت 03:302021-04-02اجتماعي

استقرار عشایر در300 نقطه دراصفهان/افزایش دما زمان کوچ راتغییر داد


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عشایر در استان اصفهان در 300 نقطه استقرار دارند که افزایش دما و کاهش بارش ها زمان کوچ را تغییر داده است.

- منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود 60 هزار عشایر در قالب 12 هزار خانوار در طول یک سال در استان اصفهان حضور می یابند، اظهار داشت: 54 هزار نفر از این عشایر در نیمه دوم اردیبهشت ماه از ایل قشقایی و بختیاری از مناطق قشلاقی بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان وارد استان اصفهان می شوند.

وی با بیان اینکه این عشایر در شهرستان های چادگان، فریدونشهر، سمیرم، دهاقان و شهرضا مستقر می شوند، ابراز داشت: همزمان نیز حدود 6 هزار نفر از ایل عرب جرقویه برای قشلاق به سمیرم و چهار محل و بختیاری می روند و مجدد از مهر ماه این امر به صورت عکس اجرایی می شود.

2000 کیلومتر از ایل راه های استان در اختیار عشایر است مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه دو هزار کیلومتر از ایل راه های استان اصفهان در دست عشایر است، افزود: 60 درصد کوچ این افراد با وسایل نقلیه انجام می شود.

وی با بیان اینکه عشایر در استان اصفهان 30 هزار هکتار زمین در اختیار دارند، ادامه داد: یک میلیون رأس دام نیز توسط عشایر در استان اصفهان مدیریت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار عشایر در300 نقطه دراصفهان/افزایش دما زمان کوچ راتغییر داد

استقرار عشایر در300 نقطه دراصفهان/افزایش دما زمان کوچ راتغییر داد