مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 فروردین 1400 ساعت 22:052021-04-01اجتماعي

«کویر» منطقه ای با 205 گونه گیاهی


پارک ملی کویر یکی از بزرگترین پارک های ملی در کشور در جنوب غربی شهرستان گرمسار از مهم ترین زیستگاه های کویری و بیابانی در ایران است که بیش از نیم قرن از آغاز حفاظت آن می گذرد و از سال 1343 به عنوان منطقه حفاظت شده تحت مدیریت قرار گرفت.

- پارک ملی کویر یکی از بزرگترین پارک های ملی در کشور در جنوب غربی شهرستان گرمسار از مهم ترین زیستگاه های کویری و بیابانی در ایران است که بیش از نیم قرن از آغاز حفاظت آن می گذرد و از سال 1343 به عنوان منطقه حفاظت شده تحت مدیریت قرار گرفت.

این منطقه نزدیک ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی به پایتخت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجموعه پارک ملی و منطقه حفاظت شده کویر در سال 1354 به دبیر خانه یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره معرفی و در مجامع بین المللی نیز ثبت شد و در حال حاضر دارای طرح جامع و تفضیلی مدیریت است.

ذخیرگاه زیست کره کویر که بخش عمده ای از آن در شهرستان گرمسار از استان سمنان و قسمت های کوچکی هم در استان های تهران، قم و اصفهان قرار دارد، از شمال به اراضی کشاورزی جنوب ورامین و گرمسار و کوه گوگرد، از غرب به چالاب های کویری دشت کویر و از جنوب به چالاب های کویری و دشت های سیلابی و از شرق به دریاچه نمک و دشت های سیلابی شمال آن محدود می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کویر» منطقه ای با 205 گونه گیاهی

«کویر» منطقه ای با 205 گونه گیاهی