مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 فروردین 1400 ساعت 05:552021-04-01اقتصادي

موجودی خون و فرآورده های خونی استان مرکزی در وضعیت سبز قرار دارد


مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: با توجه به استقبال خوب مردم استان مرکزی در نوروز امسال، موجودی خون و فرآورده های خونی استان در وضعیت سبز قرار دارد.

- فاطمه السادات مهدویانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به وضعیت بانک اهدای خون استان مرکزی گفت: وضعیت موجودی خون هر استانی بر اساس رنگ سبز، زرد و قرمز مشخص می شود که سازمان انتقال خون در سامانه ای وضعیت هر استان را از لحاظ میزان بانک گلبول قرمز بر اساس این رنگ ها نشان می دهد.

وی ادامه داد: این نقشه که هر شبانه روز یکبار به روزرسانی می شود با هدف اطلاع رسانی به عموم مردم طراحی شده است و حامل سه پیام مختلف بر اساس رنگ بندی قرمز، زرد و سبز است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: رنگ بندی های هر استان در این نقشه بر اساس میزان ذخایر خون موجود در مراکز انتقال خون تعریف شده است.

بسیاری از متغیرها مانند آب و هوا، تعطیلات، حوادث غیرمترقبه (زلزله، سیل و …) می توانند موجودی خون هر استان را تحت تأثیر قرار دهند.

مهدویانی گفت: رنگ قرمز در این نقشه حامل پیام اقدام فوری برای اهدای خون است و بدین معنا است که ذخایر خون استان کاهش یافته است و ضروری است داوطلبان اهدای خون با هدف جبران این ذخایر و افزایش میزان موجودی در اولین فرصت به نزدیکترین مرکز اهدای خون استان مراجعه و خون اهدا کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موجودی خون و فرآورده های خونی استان مرکزی در وضعیت سبز قرار دارد

موجودی خون و فرآورده های خونی استان مرکزی در وضعیت سبز قرار دارد