مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 فروردین 1400 ساعت 02:502021-03-31سياسي

کدام وزرا برای پاسخ به نمایندگان راهی صحن مجلس شدند؟


هر یک از وزرای کابینه دولت برای نشستن بر کرسی وزارت در گام اول نیازمند تایید سوابق و برنامه های خود از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اخذ رای اعتماد از مجلس هستند که در ادامه کار نیز عملکرد آنها مورد نظارت نمایندگان قرار می گیرد.

- هر یک از وزرای کابینه دولت برای نشستن بر کرسی وزارت در گام اول نیازمند تایید سوابق و برنامه های خود از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اخذ رای اعتماد از مجلس هستند که در ادامه کار نیز عملکرد آنها مورد نظارت نمایندگان قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نظارت بر عملکرد وزرا که با رای نمایندگان موفق به سکان داری وزارت خانه های مختلف شده اند، از وظایف اساسی نمایندگان مردم به شمار می رود.

سوال از وزرا یکی از ابزارهایی است که قانون در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده تا در طول فعالیت هر یک از وزرا بر روی عملکرد آن ها نظارت داشته باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هرجایی که احساس کنند وزرا تصمیم اشتباهی اتخاذ کرده اند و یا در هر موضوعی که نیازمند شفافیت و دریافت اطلاعات بیشتری باشند می توانند از وزرای مربوط طرح سوال کرده و خواستار حضور وزیر در کمیسیون های تخصصی جهت ارائه توضیحات لازم شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام وزرا برای پاسخ به نمایندگان راهی صحن مجلس شدند؟

کدام وزرا برای پاسخ به نمایندگان راهی صحن مجلس شدند؟