مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 12:352021-03-31سياسي

ضرورت بازسازی مساجد تاریخی با حفظ معماری اسلامی


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با حفظ معماری سنتی و اسلامی باید مساجد تاریخی بازسازی شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با حفظ معماری سنتی و اسلامی باید مساجد تاریخی بازسازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر این که باید آثار تاریخی را زیبنده گردشگران و توریست های داخلی و خارجی کنیم، اظهار کرد: مجموعه هایی مانند مسجد و مدرسه حسن پادشاه که در مرکز شهر و محدوده بازار تاریخی تبریز قرار دارد، باید با متدهای معماری سنتی و اسلامی مورد بازسازی و مرمت قرارگیرد.

وی با اشاره به استفاده هتل ها، رستوران ها و موزه ها از تصویر و تمثال مفاخر ایرانی در فضا و منظرسازی عمومی آن ها، گفت: همه شهرها و مناطق ایران اسلامی به خصوص خطه آذربایجان، خاک عالم خیز و عالم پرور است از این رو باید در فضای عمومی مجموعه های گردشگری و اقامتی تصاویر علمای بزرگ، نامدار و علامه ها و هم چنین قهرمانان هشت سال دفاع مقدس و شهدای پرآوازه این منطقه هم نصب شود.

وی توجه به مجموعه های تاریخی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: به عنوان مثال در محله شتربان تبریز، کاروانسرایی قرار دارد که مورد بازدید عموم مردم هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازسازی مساجد تاریخی با حفظ معماری اسلامی

ضرورت بازسازی مساجد تاریخی با حفظ معماری اسلامی