مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 07:002021-03-31اجتماعي

آفت ارس واش مهم ترین چالش پیش روی جنگل های سرخ آباد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: آفت ارس واش تهدید و چالش پیش روی جنگل های منطقه حفاظت شده سرخ آباد است.

- ایسنا/زنجان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: آفت ارس واش تهدید و چالش پیش روی جنگل های منطقه حفاظت شده سرخ آباد است.

ضیاالدین حسنلو در گفت وگو با ایسنا، آفت ارس واش را یکی از دغدغه های منطقه حفاظت شده سرخ آباد عنوان کرد و افزود: مبارزه با این آفت در طارم از سال 82 آغاز شده است.

وی با یادآوری اینکه این آفت در جنگل های جنگل ارس جیش آباد در قسمت شمال شرقی شهرستان طارم که در فاصله چهل کیلومتری آب بر بوده، وجود دارد، ادامه داد: این آفت همچنین در مناطق باکلور، بندرگاه، باکلور جمال آباد و در سایر مناطق جنگلی این شهرستان نیز مشاهد می شود.

وی از مبارزه مکانیکی با این آفت به صورت سالانه در این مناطق خبر داد و گفت: اقداماتی مبارزه ای انجام شده با این آفت نتیجه بخش بوده و در برخی مناطق ریشه آفت قطع شده است.

وی به موضوع تخصیص اعتبارت برای مبارزه با این آفت در طارم نیز اشاره کرد و ادامه داد: از لحاظ اعتبارات کمبودی در این زمینه وجود ندارد و هر زمان اعتبار لازم بوده نسبت به تخصیص آن اقدام شده است.

حسنلو با اشاره به سابقه 18 سال مبارزه با آفت ارس واش در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و سایر مناطق طارم، اضافه کرد: علی رغم این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت ارس واش مهم ترین چالش پیش روی جنگل های سرخ آباد

آفت ارس واش مهم ترین چالش پیش روی جنگل های سرخ آباد