مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 06:252021-03-31بين الملل

روند دیپلماسی درباره برجام ممکن است زمان بر باشد


سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی اش بر تمایل و آمادگی دولت آمریکا برای در پیش گرفتن روندی دیپلماتیک در قبال ایران در راستای «بازگشت دوجانبه به توافق هسته ای» تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی اش در پاسخ به این سوال که با توجه به این که ایران هرگونه تغییر و بازگردانی در تعهدات هسته ای کاهش یافته اش را مشروط به لغو کلیه تحریم ها کرده است، آیا با این وجود، از نظر او مطرح کردن پیشنهاد لغو برخی تحریم ها فایده ای خواهد داشت یا نه، گفت: ما به پیگیری روندی دیپلماتیک برای مشخص کردن مسیری رو به جلو متعهد هستیم.

این امر گاهی زمان می برد.

ساکی ادامه داد: ما برای مشارکت در یک دیپلماسی هدفمند در راستای دست یافتن به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به تعهدات برجامی[توافق هسته ای] آماده ایم و آن پیشنهاد برای مذاکره و تعامل روی میز است.

بر اساس این گزارش، اظهارات سخنگوی کاخ سفید در پی این مطرح می شود که نشریه پالیتیکو در گزارشی به نقل از دو منبع مطلع نوشت که دولت بایدن طی هفته جاری قصد دارد پیشنهاد جدیدی را برای آغاز مذاکرات با ایران ارائه دهند.

یکی از این منابع مدعی شده است که این پیشنهاد از ایران می خواهد که در قبال رفع برخی تحریم های اقتصادی علیه این کشور، برخی فعال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند دیپلماسی درباره برجام ممکن است زمان بر باشد

روند دیپلماسی درباره برجام ممکن است زمان بر باشد