مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 05:452021-03-31ورزشي

تنبیه بس است؛ گفت وگو را آغاز کنید


یک مشاور کودک و کارشناس قصه و بازی با تاکید بر روری از تنبیه بی اساس کودک، گفت: کلید ارتباط با کودک گفت و گو است و گفت و گو با فرزند اصلاً مربوط به سن و سال خاصی نیست؛ - والد می تواند از قبل تولد فرزند و از دوران جنینی گفت و گو را با او آغاز کند.

فاطمه حسینی فر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در مورد اشتباهات کودکان نکته ای را همواره باید مد نظر داشته باشیم که یک کودک سالم احتمال اینکه گاهی اوقات باب میل والدینش رفتار نکند بسیار است.

وی افزود: در هر صورت کودکی که از نظر جسمی در حال رشد است؛ از نظر فکری و رفتاری نیز در حال رشد بوده و در جریان رشد به یک استقلال طلبی می رسد که این استقلال طلبی باعث می شود گاهی اوقات کارهایی را انجام دهد که خلاف میل والدین است.

این روانشناس بیان کرد: گاهی عملی که کودک ما انجام داده و برخلاف میل والدین است واقعاً عمل اشتباهی نیست؛ فقط والدین با آن مخالف هستند اما گاه این عمل ذاتاً عمل اشتباهی است بنابراین اگر والدین می خواهند در برابر رفتاری که باب میلشان نبوده و در فرزندشان دیدند قضاوتی کنند یا تنبیهی انجام دهند اولین امری که باید مد نظرشان باشد این است آیا عمل کودک واقعاً نادرست و زیان بار بوده یا فقط باب میل والدین نبوده است، پس از این والدین در خصوص کودکشان قضاوت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنبیه بس است؛ گفت وگو را آغاز کنید

تنبیه بس است؛ گفت وگو را آغاز کنید