مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 02:002021-03-30دانش

کارخانه های مقاله سازی بلای جان دنیای علم


برخی از ناشران مجلات علمی می گویند که با یک تقلب صنعتی و سازمان یافته در مقالات علمی دست و پنجه نرم می کنند و این در حالی است که تجزیه و تحلیل اخیر مجله نیچر این مشکل و نحوه کنار آمدن ناشران با آن را بررسی کرده است.

- برخی از ناشران مجلات علمی می گویند که با یک تقلب صنعتی و سازمان یافته در مقالات علمی دست و پنجه نرم می کنند و این در حالی است که تجزیه و تحلیل اخیر مجله "نیچر" این مشکل و نحوه کنار آمدن ناشران با آن را بررسی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیچر، وقتی لارا فیشر متوجه شباهت های شگفت انگیز بین مقالات پژوهشی ارسالی به مجله RSC Advances شد، به آن مشکوک شد.

وی سردبیر این مجله است و می گوید هیچ یک از مقاله ها نویسنده یا موسسه مشترکی ندارند، اما نمودارها و عناوین آنها به طرز نگران کننده ای شبیه به هم هستند و من مصمم شدم که تلاش کنم بفهمم جریان چیست.

یک سال بعد در ژانویه 2021، فیشر 68 مقاله را در این تعلیق کرد و سردبیران دو عنوان دیگر را به دلیل سوءظن های مشابه پس گرفتند.

15 مقاله هنوز تحت بررسی هستند.

گویا فیشر آنچه را که به نظر می رسد مقالات ساختگی هستند، پیدا کرده است؛ شرکت هایی که آنها را سفارش می دهند تا مقاله های علمی جعلی منتشر شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه های مقاله سازی بلای جان دنیای علم

کارخانه های مقاله سازی بلای جان دنیای علم