مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 10:252021-03-30سياسي

یافته های باستان شناسی دامسک نمایان گر پیشینه تاریخی تربت حیدریه است


نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ادامه مطالعات و کاوش های باستان شناسی در منطقه تربت حیدریه برای آشکار شدن پیشینه تاریخی منطقه و جذب گردشگر تاکید کرد.

- محسن زنگنه در حاشیه بازدید از کاوش های باستان شناسی دامسک اظهار کرد: تاریخ هر منطقه، هویت آن منطقه است و کاوش های باستان شناسی باعث می شود تا این هویت ناشناخته، آشکار و شناخته شود.

وی با اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری برای ادامه کاوش ‎ها اضافه کرد: اهداف و تلاش های باستان شناسان در معرفی یافته ها و گنجینه های تاریخی بسیار ارزشمند است چرا که پیشینه هر منطقه را نمایان می کند و تاریخ گمشده منطقه را می توان در لابه لای همین یافته های باستان شناسی پیدا کرد؛ به ویژه این منطقه که برای بیشتر پژوهش گران و باستان شناسان ناشناخته است.

زنگنه ادامه داد: یافته های این کاوش، حفاظت اصولی خواهد شد و با تبدیل این مجموعه به سایت موزه باستان شناسی، به جذب گردشگر کمک زیادی خواهد کرد.

علی محمدی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه، در این مورد عنوان کرد: در اولین فصل کاوش های باستان شناسی منطقه تاریخی دامسک بیش از 30 خمره سفالی آذوقه مربوط به دوران پیش از اسلام کشف شد که نوع چیدمان و تعدد آن در کشور بی نظیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یافته های باستان شناسی دامسک نمایان گر پیشینه تاریخی تربت حیدریه است

یافته های باستان شناسی دامسک نمایان گر پیشینه تاریخی تربت حیدریه است