مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 19:302021-03-29اقتصادي

خسارت 500 میلیارد ریالی به باغات و مزارع زعفران خراسان رضوی


سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : بیشترین میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی طی 10 سال اخیر مربوط به سرمازدگی است و 15 تا 100 درصد خسارات به محصولات باغبانی وارد شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : بیشترین میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی طی 10 سال اخیر مربوط به سرمازدگی است و 15 تا 100 درصد خسارات به محصولات باغبانی وارد شده است.

محمد میری دیسفانی اظهار کرد : طی کاهش دما و سرمازدگی در اواخر سال 99 ، بیش از 500 میلیارد ریال خسارت به 21 هزار و 500 هکتار از سطح باغات و مزارع زعفران شهرستان های استان خراسان رضوی وارد شد.

کاهش دمای هوا در سطح استان به سرشاخه ها و بخش های گلدهی درختان میوه در باغات آسیب جدی وارد کرده است و بر اساس برآورد انجام شده توسط کارشناسان، بین 15 تا 100 درصد خسارت به محصولات باغبانی وارد شده است.

وی ادامه داد: خسارت باغ هایی که تحت پوشش بیمه قرار داشتند با ارزیابی توسط کارشناسان ، پرداخت خواهد شد.

متأسفانه بخش عظیمی از باغ ها و مزارع خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیستند و به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات احتمالی از جمله سرمازدگی، بهره برداران باید اصول فنی را رعایت کنند و ضمن زیر پوشش بیمه قرار دادن محصول خود، زیان ناشی از آن را ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 500 میلیارد ریالی به باغات و مزارع زعفران خراسان رضوی

خسارت 500 میلیارد ریالی به باغات و مزارع زعفران خراسان رضوی