مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 18:452021-03-29پزشكي

افزایش 30 درصدی نمونه های کرونا مثبت در قم


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از رشد حدود 70 درصدی بستری شدگان کرونایی در استان و در دو هفته اخیر خبر داد.

- محمدرضا قدیر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت نگران کننده شیوع کووید19 در کشور و در استان بیان کرد: متاسفانه جابجایی چندین میلیون نفر از هموطنان در مسافرت های نوروزی سبب چرخش بیشتر ویروس ی قدرت سرایت 10 برابری نسبت به ویروس غیر جهش یافته دارد و مرگ و میر ناشی از آن هم 60 درصد بیشتر است.

وی اضافه کرد: تعداد موارد مثبت کرونا در چند هفته گذشته در قم کمتر از 10 درصد کل نمونه گیری ها بود که این میزان در هفته اخیر به حدود 40 درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم درباره تعداد بستری شدگان کرونایی در استان نیز خاطر نشان کرد: این تعداد در هفته های متمادی کمتر از 100 نفر بود، اما اکنون به حدود 170 نفر رسیده که بیانگر رشدی در حدود 70 درصد است.

قدیر سپس به شیب صعودی کرونا در بیشتر استان های کشور توجه داد و اظهار کرد: متوسط روزانه مرگ و میر در استان در روزهای متوالی عدد صفر بود که متوسط فعلی این عدد، یک نفر در هر روز است.

وی با بیان این که در وضعیت موجود راهی جز رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای مبارزه عملی با کرونا و مهار آن وجود ندارد یادآور شد: آخرین سیاست پیگیری شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تشدید ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی نمونه های کرونا مثبت در قم

افزایش 30 درصدی نمونه های کرونا مثبت در قم