مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 17:302021-03-29اقتصادي

ورود دام به مراتع شهرستان چادگان ممنوع شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چادگان از ممنوع شدن ورود دام های بومی و عشایر به مراتع شهرستان چادگان خبر داد.

- محمدقاسم هلیلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود دام غیرمجاز به مراتع شهرستان چادگان در بخش مرکزی و چناررود، 5 پاسگاه ثابت و 3 پاسگاه سیار گشت زنی در مسیرهای ورودی شهرستان چادگان مستقر شده اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چادگان گفت: جلوگیری از چرای زودهنگام مراتع و ایجاد فرصت برای رشد و نمو گیاهان، بازیابی پوشش و خاک سطح مراتع و جلوگیری از تخریب مراتع، استفاده مفید از مراتع و حفاظت و تداوم آن ها برای نسل های آینده از جمله اهداف این اقدام است.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا اول خرداد ماه سال جاری از ورود دام به مراتع شهرستان چادگان جلوگیری می کند تا باعث شخم شیار مرتع نشوند، گفت: مساحت مراتع شهرستان چادگان 72 هزار هکتار است که یک درصد از کل مراتع استان اصفهان را به خود اختصاص می دهد و 135 هزار رأس دام مجوز چریدن در سطح مراتع چادگان در بخش مرکزی و چناررود را دارند که امیدوار هستیم با کنترل ورود دام به خصوص دام عشایر که به مناطق ییلاقی در بخش چناررود می آیند، بتوانیم از ورود دام غیرمجاز جلوگیری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود دام به مراتع شهرستان چادگان ممنوع شد

ورود دام به مراتع شهرستان چادگان ممنوع شد