مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 13:002021-03-29اقتصادي

استفاده از ارقام مقاوم به سرما راهکار مقابله با سرمازدگی است


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ارقامی که در مرحله گلدهی تحمل بیشتری نسبت به سرما دارند اقدام مهم در مقابله با سرمازدگی درختان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدباقر بی پروا روز دوشنبه از کاهش دما در استان در روزهای آینده و احتمال سرمازدگی باغات در برخی نقاط استان خبر داد و افزود: سرمازدگی از عوامل خسارت زا در محصولات کشاورزی و باغات به شمار می آید که باید با روش های پیشگیرانه آن را به حداقل کاهش دهیم.

وی با تشریح راهکارهای مقابله با سرمازدگی باغات در آذربایجان شرقی ادامه داد: روش های مقابله با سرمازدگی به 2 دسته تقسیم می شود بخش اول اقداماتی هستند که قبل از فرا رسیدن شب های یخبندان باید انجام گیرند که انتخاب مکان مناسب از جمله آنها بوده و باید گفت از مهمترین روش های مقابله با سرمازدگی انتخاب مکان مناسب کاشت گیاه می باشد و انتخاب مکان مناسب به عواملی مانند شکل زمین، شیب، بافت خاک، جهت باد و بستگی دارد خطر یخبندان در دامنه های جنوبی کمتر از دامنه های شمالی می باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه هر چه عمق خاک بیشتر باشد توانایی جذب گرمای بیشتری را دارد، افزود: همچنین خاک های تیره رنگ، قدرت بیشتری در جذب اشعه های خورشید دارند و نسبت به خاک های روشن دیرتر سرد می شون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ارقام مقاوم به سرما راهکار مقابله با سرمازدگی است

استفاده از ارقام مقاوم به سرما راهکار مقابله با سرمازدگی است