مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 08:102021-03-29اجتماعي

اینجا کام دیابتی ها هم شیرین می شود/قنادی ای به قدمت یک قرن+ فیلم


لا به لای مغازه های لاستیک فروشی، ماهی فروشی و ابزار فروشی، شیرینی فروشی ای به قدمت یک قرن جا خوش کرده، جایی که هنگام گذر از آن بوی شیرینی و عطر وانیل مشامتان را قلقلک می دهد.

- خبرگزاری فارس؛ سعیده اسدیان: اینجا چهارراه سرچشمه است، محله ای در قلب بافت قدیمی پایتخت که در هیاهوی ساخت و سازهای مدرن، همچنان حال و هوای سنتی خود را حفظ کرده است.

جایی که لا به لای مغازه های لاستیک فروشی، ماهی فروشی و ابزار فروشی اش، شیرینی فروشی ای به قدمت یک قرن جا خوش کرده، مغازه ای در سمت چپ خیابان مصطفی خمینی با تابلویی بزرگ که روی آن نام قنادی بهار حک شده و هنگام گذر از آن بوی شیرینی و عطر وانیل مشامتان را قلقلک می دهد.

شیرینی هایی به قدمت یک قرن این قنادی در سال  1307 توسط حاج اکبر ماها تأسیس و در سال 1317 به صورت رسمی و به عنوان یک شیرینی فروشی معروف شناخته شد، پس از فوت حاج اکبر این قنادی به پسران او یعنی حاج غلامرضا، حاج علی و حاج حسین رسید که در حال حاضر فقط حاج حسین در قید حیات است.

آخرین بازسازی آن 20 سال پیش صورت گرفته، کسی به طور دقیق علت نامگذاری قنادی بهار را نمی داند اما فرضیه ها مبنی بر نزدیکی آن به میدان بهارستان بوده، چون غیر از این نه نام فرزندی بهار بوده و نه حتی شروع به کار قنادی در فصل بهار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا کام دیابتی ها هم شیرین می شود/قنادی ای به قدمت یک قرن+ فیلم

اینجا کام دیابتی ها هم شیرین می شود/قنادی ای به قدمت یک قرن+ فیلم