مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 06:502021-03-29فناوري

امانت موقت منابع دیجیتال ضروری است/آرشیوسازی وب سایت های مهم کشور


علیرضا انتهایی بر ضرورت فراهم سازی امکان امانت موقت منابع دیجیتال تاکید کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا سیاست ها در بخش پردازش منابع به سمت دیجیتال سازی تغییر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، تعطیلی تالارهای کتابخانه ملی ایران و محدودیت در دسترسی به منابع، سیاست ها، حجم فعالیت ها و روش های پیشبرد فرآیندها در بخش فراهم آوری و پردازش منابع به سمت دیجیتال سازی تغییر کرد و این سازمان در تلاش است فرصتی ایجاد کند تا کاربران بدون دانلود کتاب بتوانند برای مدت مشخص به صفحات دیجیتال شده دسترسی داشته باشند.

علیرضا انتهایی با بیان این مطلب درباره پروژه آرشیو وب عنوان کرد: براساس قانون واسپاری، آثار منتشر شده در کشور، مربوط به ایران یا تولید شده توسط ایرانیان که وب‎سایت‎ ها نیز از جمله آنها هستند، باید برای بهره برداری اصحاب علم و دانش و آیندگان در ذخایر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری شوند.

وی ادامه داد: در برنامه های آتی این سازمان قرار است وب سایت های مهم کشور نیز به کمک پروژه آرشیو وب، گردآوری و حفاظت شوند.

آرشیو وب در بسیاری از کشورها دربرگیرنده وب سایت های دولتی، خبری، رویدادهای مهم و سایر مواردی است که بر اساس سیاست گذاری آرشیو وب گردآوری می شوند و از جمله برنامه های اساسی این سازمان در پروژه حافظه ملی دیجیتال (حمد) ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امانت موقت منابع دیجیتال ضروری است/آرشیوسازی وب سایت های مهم کشور

امانت موقت منابع دیجیتال ضروری است/آرشیوسازی وب سایت های مهم کشور