مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 06:252021-03-29اقتصادي

آغاز رهاسازی 10 میلیون مترمکعب از آب سد قلعه چای به دریاچه ارومیه


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: رهاسازی 10 میلیون مترمکعب از آب سد قلعه چای عجب شیر به دریاچه ارومیه از امروز، هشتم فروردین 1400 آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یوسف غفارزاده افزود: طرح رهاسازی آب سدهای استان به منظور تأمین آب و احیای دریاچه ارومیه اجرا می شود و رهاسازی آب سد قلعه چای از امروز تا یک ماه ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه 88 درصد مخزن آب سد قلعه چای پر شده، افزود: میزان کل ذخیره آب سد قلعه چای عجب شیر 40 میلیون مترمکعب بوده که 36 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.

وی هدف از رهاسازی آب سد قلعه چای را کمک به احیای دریاچه ارومیه و همچنین مدیریت گنجایش آب جهت مهار سیلاب های احتمالی در ماه های پیش رو عنوان کرد.

غفارزاده با بیان اینکه در راستای این اقدام مناطق پایین دست سد قلعه چای تحت تأثیر قرار می گیرد، از عموم مردم و ساکنان محلی خواست نکات ایمنی را در زمان نزدیکی به حریم و بستر رودخانه ها به ویژه در زمان پرآبی آن رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه مسیر رودخانه کاملاً لایروبی شده و به راحتی آب به دریاچه ارومیه خواهد رسید، ادامه داد: دبی رهاسازی هفت مترمکعب در ثانیه است.

وی افزود: در راستای کاهش 40 درصدی آب کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه، امسال نیز رویکرد سیاست های ستاد احیای دریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رهاسازی 10 میلیون مترمکعب از آب سد قلعه چای به دریاچه ارومیه

آغاز رهاسازی 10 میلیون مترمکعب از آب سد قلعه چای به دریاچه ارومیه