مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 10:202021-03-28اجتماعي

شائبه ها در خصوص ساخت و ساز در حریم قلعه فردانبه


حفاظت از بناهای تاریخی و فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره این موضوع از دغدغه های دوستداران آثار تاریخی و کارشناسان این حوزه بوده است، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری حفاظت از بناهای تاریخی و فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره این موضوع از دغدغه های دوستداران آثار تاریخی و کارشناسان این حوزه بوده است، این بناها حافظه های تاریخی هر شهر و روستایی هستند و اگر نسبت به حفاظت و نگهداری از آن ها بی تفاوت باشیم، قطعا در سال های آینده چیزی از این بناها باقی نمی ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قلعه تاریخی ضرغام السلطنه فرادنبه واقع در شهرستان بروجن واقع شده است، این قلعه قدمتی بیش از 150 سال دارد و در سال 1387 ثبت ملی شد و روند مرمت آن نیز از سال 1390 آغاز شده است.

به گفته مردم محلی فردانبه بخشی از این قلعه در سالیان گذشته توسط یک فرد خریداری شده و هم اکنون این بخش از قلعه در تملک شخصی این فرد است، در حریم این قلعه یک مسجد نیز در حدود 70 سال قبل احداث شده بود و مالک این خانه حدود 50 متر از خانه خود را برای گسترش مسجد وقف می کند.

اکنون تعدادی از دغدغه مندان حفاظت از میراث فرهنگی در شهر فرادنبه معتقدند این وقف و واگذاری قانونی نیست و نباید ساخت و سازی در حریم این قلعه تاریخی باتوجه به همجواری با این قلعه تاریخی انجام شود، زیرا این ملک د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شائبه ها در خصوص ساخت و ساز در حریم قلعه فردانبه

شائبه ها در خصوص ساخت و ساز در حریم قلعه فردانبه