مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 06:002021-03-28اقتصادي

افزایش سه برابری صاعقه در قطب شمال به دلیل گرمایش زمین


یک مطالعه جدید به ارتباط بالقوه بین رعد و برق و تغییرات آب و هوایی اشاره دارد و می گوید میزان رعد و برق در شمالگان طی دهه گذشته به احتمال زیاد به دلیل گرم شدن کره زمین، - یک مطالعه جدید به ارتباط بالقوه بین رعد و برق و تغییرات آب و هوایی اشاره دارد و می گوید میزان رعد و برق در شمالگان طی دهه گذشته به احتمال زیاد به دلیل گرم شدن کره زمین، سه برابر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، دیدن رعد و برق یا صاعقه بسیار زیبا است و حتی ممکن است موجب پیدایش حیات در زمین هم شده باشد، اما در عین حال می تواند محرک خطرناکی برای شروع آتش سوزی های مهیب باشد.

بنابراین حضور آن همیشه چیز خوبی نیست.

طبق مطالعه ای که به تازگی در مجله Geophysical Research Letters منتشر شده، در دهه گذشته میزان صاعقه در شمالگان به طرز نگران کننده ای تا سه برابر افزایش یافته است.

شمالگان به ناحیه پیرامون قطب شمال گفته می شود.

شمالگان بخش هایی از روسیه، آلاسکا، کانادا، گرینلند، لاپلند و سوالبارد و نیز اقیانوس شمالگانی (اقیانوس منجمد شمالی) را در بر می گیرد.

نویسندگان این تحقیق حدس می زنند که این تغییر احتمالاً با گرم شدن کره زمین در ارتباط است.

محققان تحت هدایت باب هولزورث از دانشگاه واشنگتن برای رسیدن به این نتیجه، داده های جمع آوری شده توسط شبکه جهانی مکان یابی رعد و برق(WW


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سه برابری صاعقه در قطب شمال به دلیل گرمایش زمین

افزایش سه برابری صاعقه در قطب شمال به دلیل گرمایش زمین