مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 21:152021-03-27بين الملل

کشتار بیش از 100 نفر از معترضان توسط ارتش میانمار در یک روز


کشتار بیش از 100 نفر از معترضان توسط ارتش میانمار در یک روز - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی میانمار در ادامه سرکوب تظاهرات علیه کودتای ارتش در این کشور، 114 نفر از جمله چند کودک را در روز شنبه به قتل رساندند.

به نوشته خبرگزاری در خبر دیگری گزارش داد که جنگنده های ارتش میانمار عصر شنبه نیز به روستایی در ایالت کایین واقع در جنوب این کشور حملات هوایی انجام داده و حداقل دو نفر را به قتل رسانده اند.

این در حالی است که ژنرال مین آنگ هلینگ سرکرده نظامیان کودتاگر در میانمار پیشتر مدعی شده بود ارتش از جان کسانی که برای دموکراسی و علیه کودتا تظاهرات می کنند، محافظت خواهد کرد.

ارتش میانمار اول فوریه (13 بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، آنگ سان سوچی و دیگر مقام های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت.

از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در 23 آبان ماه با کسب 83 درصد از آراء در انتخابات پارلمانی  پیروز شده بود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار، نظامیانِ کودتاچی در این کشور را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار بیش از 100 نفر از معترضان توسط ارتش میانمار در یک روز

کشتار بیش از 100 نفر از معترضان توسط ارتش میانمار در یک روز