مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 12:402021-03-27اقتصادي

کرونا، رشد اقتصادی کشور را به تاخیر انداخت


شیوع کرونا موجب شد رشد اقتصادی کشور که در آستانه مثبت شدن بود بار دیگر منفی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمواجه شدیم.

همتی کاهش قدرت بخش خدمات را مهمترین عامل منفی شدن اقتصاد در ماه های اول سال قبل دانست و افزود: اقتصاد ایران در فصول دوم و سوم سال قبل به تدریج از رکود خارج شد.

رییس کل بانک مرکزی تأثیر بخش خدمات در اقتصاد را بیش از 50 درصد دانست و گفت: بیشترین فرصت های شغلی در این بخش از دست رفت و حدود یک میلیون نفر که عمدتاً مشاغل خدماتی نیمه وقت داشتند به علت از دست دادن فرصت شغلی خود بیکار شدند که البته دولت تلاش کرد تا حد امکان از این افراد حمایت کند.

همتی افزود: سهم بخش نفت در اقتصاد ایران کمتر از 50 درصد است، اما به خاطر کاهش شدید صادرات، اثر خود را روی کلیت اقتصاد ایران گذاشت که دولت به سرعت در جهت احیای این روند اقدام کرد.

وی افزود: در بخش نفتی در مسیری هستیم که تولیدات و صادرات قبلی را جبران کنیم، اما هنوز به میزان قبلی نرسیده ایم و با این وجود رشد بخش نفت نیز مثبت شده است.

رییس کل بانک مرکزی همچنین سو مدیریت در دولت را رد کرد و گفت: همه مسئولان تلاش خود را کردند و گرچه در بخش هایی ضعف داشتیم، اما این موضوع وجه غالب نداشت.

همتی همچنین مشکلات بخش بانکی را که موجب ایجاد گلوگاه هایی در اقتصاد شده است، ناشی از ناترازی های دهه 80 شبکه بانکی دانست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا، رشد اقتصادی کشور را به تاخیر انداخت

کرونا، رشد اقتصادی کشور را به تاخیر انداخت