مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 08:352021-03-27سياسي

«داما» آغازگر مسیری نو در حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد اقدام جهادی میراث دوستان اردکانی با عنوان «داما»(داوطلبین احیای میراث اردکان) را حرکتی ارزشمند و آغازگر مسیری نو در حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی خواند.

- ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد اقدام جهادی میراث دوستان اردکانی با عنوان داما (داوطلبین احیای میراث اردکان) را حرکتی ارزشمند و آغازگر مسیری نو در حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی خواند.

سید مصطفی فاطمی در مراسم اکران مستند داما با عنوان داما برای اوسرّو و مرتبط با حرکت جهادی داوطلبین احیای میراث اردکان و ایران، گفت: اقدام داوطلبانه و جهادی در حوزه میراث استان یزد با سابقه خوبی روبروست اما داما حرکتی ارزشمندی بود که آغازگر مسیری جدید در حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی این مرز و بوم بود.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت و اهمیت این حرکت جهادی که در اردکان انجام گرفت، مشارکت بالای فعالان گردشگری و میراث فرهنگی و علاقه مند به حفظ هویت و تاریخ منطقه بود که با مشارکتی متفاوت، مرمت تعدادی از آثار باستانی آن هم در شرایطی که با کاهش اعتبار روبرو هستیم و هزینه های مرمت افزایش پیدا کرده است، صورت پذیرفت.

این مسئول یادآور شد: مسلما با توجه به تعدد بیشمار آثار تاریخی استان یزد رسیدگی به همه آنها خارج از توان وزارتخانه به عنوان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«داما» آغازگر مسیری نو در حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی

«داما» آغازگر مسیری نو در حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی