موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 08:152021-03-27پزشكي

توصیه هایی برای دفع سدیم اضافی از بدن


سدیم طعم دهنده عالی مواد غذایی و مصرف آن برای کمک به عملکرد صحیح بدن لازم است البته سدیم بیش از حد می تواند باعث نگرانی های جدی در مورد سلامتی مانند افزایش خطر بیماری های قلبی وپرفشاری خون شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سدیم یا نمک معمولا به عنوان چاشنی و طعم دهنده به غذاها افزوده می شود اما چندین کاربرد دیگر نیز دارد که می تواند به سلامت کمک کند.

دریافت سدیم برای کمک به انقباض و شل شدن صحیح عضلات لازم و برای تنظیم مایعات در کلیه ها به منظور جلوگیری از کمبود آب ضروری است.

تحقیقات نشان می دهد که سدیم یک ماده مغذی ضروری است که در حفظ هموستاز سلولی و تنظیم تعادل مایعات و الکترولیت ها نقش دارد.

دفع سدیم اضافی از بدن می تواند با اعمال تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی به راحتی انجام شود.

در صورت مصرف زیاد نمک و برای جلوگیری از بروز مشکلات جسمی، روشهایی برای دفع سدیم اضافی از بدن وجود دارد که یاهو نیوز در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده است: مصرف آب بیشتر تامین آب مورد نیاز بدن بسیار مهم است.

مصرف میزان بیشتری از آب می تواند به دفع سدیم اضافی از بدن و دفع مواد زائد از کلیه کمک کند.

اگرچه توصیه دقیقی در مورد میزان آب آشامیدنی مصرفی بزرگسالان و جوانان طی روز وجود ندارد اما پیشنهاد می شود که بزرگسالان و کودکان با مصرف خوراکی هایی که حاوی آب ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای دفع سدیم اضافی از بدن

توصیه هایی برای دفع سدیم اضافی از بدن